модернизация россавы

Тотальна модернізація українського шинного виробництва

В декабре 1972 года «Белоцерковский комбинат шин и РАИ» выпустил первую покрышку. Сегодня, после глобального обновления, «РОСАВА» «выдаёт на гора» более 4,5 млн. шин двух сотен моделей, экспортирующиеся в 63 страны мира.

На стику XX і XXI ст. мені пощастило виступати за гоночну команду «РОСАВА». А оскільки базувалася вона на території комбінату, то доводилося бувати і на виробництві — спортсменів регулярно залучали для випробувань перспективних моделей шин. Часи тоді були суворі, фінансувалася команда частенько за залишковим принципом. Найчастіше — за рахунок реалізації шин «третього сорту», яких тоді на заводі було більш ніж достатньо через застаріле обладнання, встановленого ще в початку 70-х. Так, для свого часу оснащення «Білоцерківського комбінату шин і РАІ» була вельми передовою — спасибі технологій Pirelli. Але ж конструкція покришки змінюється так само стрімко, як і конструкція самого автомобіля …

модернизация россавы

За останні роки на підприємстві проведена масштабна модернізація виробничих майданчиків.

Повернутися на «Росаві» 15 років потому — все одно, що зайти в рідну школу. Тільки якщо в «альма матер» все, з цілком зрозумілих причин, грунтовно зменшилася в розмірах, то в нашому випадку — навпаки. І, в першу чергу, мене здивував саме простір і доглянутість заводської території — там, де раніше височіли штабелі «некондиції», тепер красуються газони. Разом з «третім сортом» канули в лету і підпирали стіни величезні ящики з верстатами, на установку яких роками не вистачало то коштів, то часу.

Чи не менше, ніж простір, здивувало невелика кількість персоналу. Ніхто не розгулює в робочий час по заводській території, не курить біля входу в цех, не забиває козла під покровом верб. Причина — у все тих же верстатах. Точніше, в покрокової (2005 і 2010 рр.) Комплексну програму модернізації виробництва, в яку інвестуються колосальні фінансові ресурси.

модернизация россавы

RosavaЕслі в 2003-му «РОСАВА» випускала близько 80 типорозмірів шин, то зараз — більше двох сотень. Причому це покришки для всіх груп автотранспортних засобів: легковиків, позашляховиків, вантажівок, автобусів, причепів, трейлерів, дорожньо-будівельної, вантажної і сільськогосподарської техніки.
Як видно з фото, всі виробничі лінії, встановлені ще за часів СРСР, поетапно замінюють новими — більш продуктивним і менш енерговитратними. З колишніх 2,5 хвилин термін виготовлення покришки скоротився до 50 секунд. Відрадно, що закуповують білоцерківці надсучасне обладнання від самих шанованих виробників (Siemens, Viessmann, Krupp, Hofmann, Krauss Maffei, Label Air, Harburg Freudenberger, VMI Holland і т. Д.), На якому працюють всі світові лідери шинної галузі.

модернизация россавы

Роботизація процесу не тільки значно підвищила якість продукції, що випускається, а й різко збільшила кількість випущених заводом типорозмірів шин. Причому як лінійки легкових та легковантажних шин, шин для сільгосптехніки, так і off-take-проектів. В останньому випадку покришки виготовляються під брендом замовника.

Настільки масштабна модернізація виробництва дозволила отримати безліч сертифікаційних стандартів. На сьогоднішній день високу якість білоцерківських покришок підтверджено наступними міжнародними і національними сертифікатами: ISO 9001: 2015-го, ЄК, «Укрсепро», INMETRO, а також відповідає європейським стандартам і правилам 30/54/106/117 ЄЕК ООН, REACH. Що значно полегшує доступ на ринки розвинених країн і дозволяє стати «конвеєрними» постачальниками для виробників автомобільної техніки.

модернизация россавы

Прі нинішньому рівні автоматизації виробництва оператор лише керує процесом, подає напівфабрикати, а знімає вже готові шини. Іншими словами, завдяки роботизації для горезвісного людського чинника не залишилося місця. Альтернативного шляху в сьогоднішніх умовах жорсткої ринкової конкуренції просто немає.

«Етапи великого шляху»

Першим кроком модернізації виробництва став введений в 2006-2007 рр. в експлуатацію універсальний протекторний агрегат Berstorff, який призвів зчіпні характеристики шин у відповідність до сучасних вимог безпеки.

Слідом заробив випробувальний стенд «ОКА», що дозволяє контролювати параметри шин в різних режимах і при великих швидкостях.

Паралельно йшло «переозброєння» основного технологічного обладнання та забезпечення виробництва програмними комплексами фірм Simens, Danfoss і Festa.

модернизация россавы

У 2008-му запрацювала перша лінійка форматорів (вулканізаторів) Harburg Freudenberger КНР46-150, яка розширила можливості виробництва легкових шин з посадковим діаметром обода до 16 і 17 дюймів. Тоді ж запрацювало компресорно-насосне обладнання Samsung (три компресора, три градирні та три осушувача повітря), плюс етикетирувальне обладнання.

модернизация россавы

Ключовий інновацією 2009 року стало введення в експлуатацію комплексу Libepal, різко підвищив точність виготовлення бортових кілець.

У 2010-2011 рр. настала черга поновлення шіносборочних верстатів: введені в експлуатацію два верстати Harburg Freudenberger, які суміщають першу і другу стадії складання покришок.

модернизация россавы

У 2012 році заробила екструзионная лінія Krauss Maffei Berstorff з випуску гермослоя для легкових і вантажних шин і машини розкрою екрануючого шару брекера від Spoolex.

В кінці 2016 р розпочато монтаж десяти німецьких форматорів- вулканизаторов (Harburg Freudenberger) для вулканізації шин від 15 до 20 дюймів.

У нинішньому році заробив EXXIUM — кращий на сьогодні комплекс по збірці шин від VMI Holland. Плюс триває відпрацювання технологічного процесу нової лінії виготовлення наповнювальних шнурів і крил APEX для шин з посадковим діаметром 13-20 дюймів. Причому всі технологічні операції відбуваються в автоматичному режимі і без участі операторів на одній лінії. Усе про авто

модернизация россавы